Number of the records: 1  

Právní úprava střetu zájmů poslanců a dalších veřejných činitelů

  1. SYS0174709
    LBL
      
    01790nam--2200433-i-4500
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20180412124202.0
    007
      
    tu
    008
      
    980708s2016----xr-----f------000-0-cze--
    040
      
    $a ABA011 $b cze $e rda
    084
      
    $a 0421
    084
      
    $a 0436
    084
      
    $a 1211
    100
    1-
    $7 par_us_auth*0011677 $a Syllová, Jindřiška, $d 1956- $4 aut
    245
    10
    $a Právní úprava střetu zájmů poslanců a dalších veřejných činitelů / $c autoři: Jindřiška Syllová, Michaela Macháčková, Eva Medková, Petr Kolář
    264
    -1
    $a Praha : $b Kancelář Poslanecké sněmovny, $c 2016
    300
      
    $a 45 stran ; $c 30 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a Srovnávací studie ; $v č. 1.159
    500
      
    $a Na obálce nad názvem: Parlament České republiky, Poslanecká sněmovna, Parlamentní institut
    500
      
    $a Na titulní stránce údaje o vydání: únor 2016, červenec 2015, duben 2005
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy
    520
    2-
    $a V úvodní části tohoto informačního podkladu autoři poukazují na vývojovou linii, kterou sleduje vývoj právních úprav a podávání prohlášení o střetu zájmů. Stručně zmiňují důvody, které k zavedení tohoto institutu vedly. Zároveň konstatují, že dochází k neustálému rozšiřování počtu osob, které mají povinnost takové prohlášení podat. Poté se autoři zaměřují na popis obecné charakteristiky jednotlivých trendů, které se v současných právních úpravách střetu zájmů dají vysledovat. Věnují se trendu britskému, francouzskému a nordickému. Kromě toho, že se zmiňují o existenci dvou typů prohlášení o střetu zájmů, kterými jsou prohlášení o majetku a prohlášení o činnosti, poukazují zejména na různé důvody, pro které je prohlášení podáváno, na důvěrnost či naopak veřejnost v něm poskytnutých informací, nebo na to, zda je proces jejich podávání formalizován či nikoli. Těžiště práce však spočívá v popisu stávajících právních úprav ve vybraných evropských státech. Situaci, která se vyskytuje v každém z nich, je věnována samostatná kapitola sledující toto základní schéma: u každého typu prohlášení (existují-li v daném státě oba typy) je taxativním či demonstrativním výčtem uveden okruh osob, které jsou povinny či oprávněny jej podat, dále se pojednává o jeho formálních a obsahových náležitostech, o orgánu, ke kterému se podává, a o lhůtách, v jakých je nutno tak učinit. V závěru je uvedeno, zda v dané zemi existuje orgán, který na podávání prohlášení dohlíží, a případně, zda lze porušení povinností s podáváním prohlášení spjatých sankcionovat. Pokud ano, jakým způsobem, za jakých okolností a kým.
    650
    07
    $7 par_us_entry*0015538 $a člen parlamentu
    650
    07
    $7 par_us_entry*0012984 $a veřejná funkce
    650
    07
    $7 par_us_entry*0014201 $a zneužití pravomoci
    650
    07
    $7 par_us_entry*0006354 $a neslučitelnost
    650
    07
    $7 par_us_entry*0013134 $a vlastnictví
    650
    07
    $7 par_us_entry*0004324 $a kontrolní moc
    650
    07
    $7 par_us_entry*0001501 $a Evropa
    700
    1-
    $7 par_us_auth*0066993 $a Macháčková, Michaela $4 aut
    700
    1-
    $7 par_us_auth*0066994 $a Medková, Eva $4 aut
    700
    1-
    $7 par_us_auth*0053225 $a Kolář, Petr, $d 1975- $4 aut
    710
    1-
    $7 par_us_auth*0045414 $a Česko. $b Parlament. $b Poslanecká sněmovna $4 oth
    710
    2-
    $7 par_us_auth*0048307 $a Parlamentní institut $4 oth
    830
    -0
    $7 par_us_auth*0066714 $a Srovnávací studie (Parlamentní institut) ; $v č. 1.159
    856
    40
    $a Parlamentní institut - studie $u http://www.psp.cz/sqw/ppi.sqw?lp=1

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.