Basket

  Untick selected:   0
  1. SYS0178753
    LBL
      
    01790nam--2200433-i-4500
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20190926134925.3
    007
      
    tu
    008
      
    980708s2019----xr-----f------000-0-cze--
    040
      
    $a ABA011 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b eng
    084
      
    $a 1236
    084
      
    $a 1221
    100
    1-
    $7 par_us_auth*0068988 $a Nezkusilová, Darina, $d 1987- $4 aut
    245
    10
    $a Kolektivní právní ochrana ve vybraných členských státech EU / $c Darina Nezkusilová
    264
    -1
    $a Praha : $b Kancelář Poslanecké sněmovny, $c 2019
    300
      
    $a 27 stran ; $c 30 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a Srovnávací studie ; $v č. 5.378
    500
      
    $a Název z obálky
    500
      
    $a Na obálce nad názvem: Parlament České republiky, Poslanecká sněmovna, Parlamentní institut
    500
      
    $a Na obálce: únor 2018/červenec 2019
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy
    520
    2-
    $a Práce se zabývá kolektivní právní ochranou ve vybraných zemích EU. Nejdříve se stručně věnuje dosavadnímu vývoji právní úpravy na úrovni EU, kde bylo s ohledem na komplexnost této problematiky a rozdílnost právních řádů a právních tradic jednotlivých členských států přijato prozatím pouze doporučení, z něhož vyplývají zásady, na nichž by členské státy měly své systémy kolektivní právní ochrany založit, pokud se je rozhodnou ve svých právních řádech zavést. Právní úprava kolektivní právní ochrany se v členských státech v mnoha aspektech liší. Rozdílné jsou např. oblasti práva, v nichž lze v jednotlivých členských státech kolektivní právní ochranu uplatňovat. Tyto oblasti zpravidla zahrnují ochranu investorů, ochranu spotřebitele, ochranu životního prostředí nebo ochranu hospodářské soutěže, avšak jednotlivé členské státy kolektivní právní ochranu zpravidla připouštějí jen v některých z těchto oblastí, přičemž mezi nimi existují rozdíly v tom, o které oblasti se jedná. Nejednotnost lze spatřovat i v tom, jaké nároky lze prostřednictvím kolektivní žaloby uplatnit. V některých členských státech lze podat pouze zdržovací žalobu, jejímž cílem je dosáhnout soudního zákazu určitého protiprávního jednání podnikatele, v jiných je naopak možné podat i žalobu na náhradu škody. V členských státech existují různé přístupy i k aktivní legitimaci subjektů, které mohou žalobu jménem skupiny poškozených nebo v jejich zastoupení podat. V neposlední řadě mezi členskými státy existují různé přístupy i v tom, jakým způsobem se poškození připojují ke skupině žalujících. Kolektivní právní úprava může být založena buď na principu „opt-in“, kdy se poškození ke skupině žalujících připojují na základě svého aktivního projevu vůle nebo naopak na principu „opt-out“, podle něhož jsou poškození automaticky součástí žalující skupiny, pokud výslovně neprojeví svoji vůli ji opustit. Existují i členské státy, v nichž je kolektivní právní ochrana založena na kombinaci obou těchto přístupů. Práce se stručně zabývá i otázkami náhrady nákladů řízení, možnostmi financování kolektivní právní ochrany ze strany třetího subjektu a rozdělení vymoženého nároku na náhradu škody mezi poškozené.
    650
    07
    $7 par_us_entry*0008276 $a právo na spravedlnost
    650
    07
    $7 par_us_entry*0010895 $a společný zájem
    650
    07
    $7 par_us_entry*0008973 $a přístup k soudu
    650
    07
    $7 par_us_entry*0014030 $a členský stát EU
    650
    07
    $7 par_us_entry*0010632 $a Belgie
    650
    07
    $7 par_us_entry*0006324 $a Německo
    650
    07
    $7 par_us_entry*0009144 $a Rakousko
    650
    07
    $7 par_us_entry*0002132 $a Francie
    650
    07
    $7 par_us_entry*0003744 $a Itálie
    650
    07
    $7 par_us_entry*0006442 $a Nizozemsko
    650
    07
    $7 par_us_entry*0008006 $a Polsko
    650
    07
    $7 par_us_entry*0010997 $a srovnávací studie
    710
    2-
    $7 par_us_auth*0048307 $a Parlamentní institut $4 oth
    710
    1-
    $7 par_us_auth*0045414 $a Česko. $b Parlament. $b Poslanecká sněmovna $4 oth
    830
    -0
    $7 par_us_auth*0066714 $a Srovnávací studie (Parlamentní institut) ; $v č. 5.378
    856
    40
    $a Parlamentní institut - studie (plný text) $u http://www.psp.cz/sqw/ppi.sqw?lp=1
  2. SYS0005679
    LBL
      
    ^^^^^ny--a2200289n--4500
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20180613175120.8
    008
      
    020524|j|anznnbabn-----------|-a|a------
    040
      
    $b cze
    066
      
    $a 01 $c 03
    150
      
    $a meziparlamentní spolupráce $2 CZ $9 D
    450
      
    $a inter-parliamentary cooperation $2 EN $9 D
    450
      
    $a coopération interparlementaire $2 FR $9 D
    450
      
    $a interparlamentarische Zusammenarbeit $2 DE $9 D
    450
      
    $a MEZIPARLAMENTNÍ KOOPERACE $2 CZ $9 N
    550
      
    $7 par_us_entry*0005681 $a meziparlamentní vztahy $z CZ $w g
    550
      
    $7 par_us_entry*0015321 $a Konference výborů pro evropské záležitosti $z CZ $w h
    680
      
    $i MT 0421 parlament
  3. SYS0009754
    LBL
      
    00345ny--a2200133n--4500
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20180613172123.8
    008
      
    010308|j|anznnbabn-----------|-a|a------
    040
      
    $b cze
    066
      
    $a 01 $c 03
    150
      
    $a Bastiat, Claude Frédéric (1801-1850) $2 ID
    678
      
    $a francouzský ekonom

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.