Košík

  Odznačit vybrané:   0
  1. SYS0178753
    LBL
      
    01790nam--2200433-i-4500
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20190926134925.3
    007
      
    tu
    008
      
    980708s2019----xr-----f------000-0-cze--
    040
      
    $a ABA011 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b eng
    084
      
    $a 1236
    084
      
    $a 1221
    100
    1-
    $7 par_us_auth*0068988 $a Nezkusilová, Darina, $d 1987- $4 aut
    245
    10
    $a Kolektivní právní ochrana ve vybraných členských státech EU / $c Darina Nezkusilová
    264
    -1
    $a Praha : $b Kancelář Poslanecké sněmovny, $c 2019
    300
      
    $a 27 stran ; $c 30 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a Srovnávací studie ; $v č. 5.378
    500
      
    $a Název z obálky
    500
      
    $a Na obálce nad názvem: Parlament České republiky, Poslanecká sněmovna, Parlamentní institut
    500
      
    $a Na obálce: únor 2018/červenec 2019
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy
    520
    2-
    $a Práce se zabývá kolektivní právní ochranou ve vybraných zemích EU. Nejdříve se stručně věnuje dosavadnímu vývoji právní úpravy na úrovni EU, kde bylo s ohledem na komplexnost této problematiky a rozdílnost právních řádů a právních tradic jednotlivých členských států přijato prozatím pouze doporučení, z něhož vyplývají zásady, na nichž by členské státy měly své systémy kolektivní právní ochrany založit, pokud se je rozhodnou ve svých právních řádech zavést. Právní úprava kolektivní právní ochrany se v členských státech v mnoha aspektech liší. Rozdílné jsou např. oblasti práva, v nichž lze v jednotlivých členských státech kolektivní právní ochranu uplatňovat. Tyto oblasti zpravidla zahrnují ochranu investorů, ochranu spotřebitele, ochranu životního prostředí nebo ochranu hospodářské soutěže, avšak jednotlivé členské státy kolektivní právní ochranu zpravidla připouštějí jen v některých z těchto oblastí, přičemž mezi nimi existují rozdíly v tom, o které oblasti se jedná. Nejednotnost lze spatřovat i v tom, jaké nároky lze prostřednictvím kolektivní žaloby uplatnit. V některých členských státech lze podat pouze zdržovací žalobu, jejímž cílem je dosáhnout soudního zákazu určitého protiprávního jednání podnikatele, v jiných je naopak možné podat i žalobu na náhradu škody. V členských státech existují různé přístupy i k aktivní legitimaci subjektů, které mohou žalobu jménem skupiny poškozených nebo v jejich zastoupení podat. V neposlední řadě mezi členskými státy existují různé přístupy i v tom, jakým způsobem se poškození připojují ke skupině žalujících. Kolektivní právní úprava může být založena buď na principu „opt-in“, kdy se poškození ke skupině žalujících připojují na základě svého aktivního projevu vůle nebo naopak na principu „opt-out“, podle něhož jsou poškození automaticky součástí žalující skupiny, pokud výslovně neprojeví svoji vůli ji opustit. Existují i členské státy, v nichž je kolektivní právní ochrana založena na kombinaci obou těchto přístupů. Práce se stručně zabývá i otázkami náhrady nákladů řízení, možnostmi financování kolektivní právní ochrany ze strany třetího subjektu a rozdělení vymoženého nároku na náhradu škody mezi poškozené.
    650
    07
    $7 par_us_entry*0008276 $a právo na spravedlnost
    650
    07
    $7 par_us_entry*0010895 $a společný zájem
    650
    07
    $7 par_us_entry*0008973 $a přístup k soudu
    650
    07
    $7 par_us_entry*0014030 $a členský stát EU
    650
    07
    $7 par_us_entry*0010632 $a Belgie
    650
    07
    $7 par_us_entry*0006324 $a Německo
    650
    07
    $7 par_us_entry*0009144 $a Rakousko
    650
    07
    $7 par_us_entry*0002132 $a Francie
    650
    07
    $7 par_us_entry*0003744 $a Itálie
    650
    07
    $7 par_us_entry*0006442 $a Nizozemsko
    650
    07
    $7 par_us_entry*0008006 $a Polsko
    650
    07
    $7 par_us_entry*0010997 $a srovnávací studie
    710
    2-
    $7 par_us_auth*0048307 $a Parlamentní institut $4 oth
    710
    1-
    $7 par_us_auth*0045414 $a Česko. $b Parlament. $b Poslanecká sněmovna $4 oth
    830
    -0
    $7 par_us_auth*0066714 $a Srovnávací studie (Parlamentní institut) ; $v č. 5.378
    856
    40
    $a Parlamentní institut - studie (plný text) $u http://www.psp.cz/sqw/ppi.sqw?lp=1
  2. SYS0186177
    LBL
      
    00000nam-a22^^^^^3i-4500
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20220623135117.7
    007
      
    ta
    008
      
    220520s2022----xr-----f------001-0-cze--
    020
      
    $a 978-80-7380-884-6 $q (brožováno)
    040
      
    $a ABA011 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b eng
    084
      
    $a 3611.1
    084
      
    $a 3226
    084
      
    $a 1206
    100
    1-
    $7 par_us_auth*0044996 $a Rozehnal, Aleš, $d 1970- $4 aut
    245
    10
    $a Média, etika a právo / $c Aleš Rozehnal
    264
    -1
    $a Plzeň : $b Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., $c 2022
    300
      
    $a 342 stran ; $c 21 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    520
    2-
    $a Publikace poskytuje komplexní přehled masových médií, jejich vývoje a typologie. Text rovněž čtivou, ale odbornou formou pojednává o roli médií ve společnosti, jakožto autonomního společenského subsystému, jejich interakci s politickým systémem, jakož i jednotlivými složkami stání moci. Výklad je zaměřen na svobodu slova jakožto jednoho ze základních lidských práv a svobod, které jsou prostřednictvím médií realizovány. Samostatná část se věnuje etice v médiích, což je oblast, která nebyla zatím v české odborné literatuře systematičtěji zpracována. Publikace obsahuje rovněž výklad právní úpravy jednotlivých aspektů médií v České republice, a to jak z oblasti úpravy veřejnoprávní, tak i soukromoprávní. Právní úprava je pak zasazena do širšího společenského kontextu a média jsou zkoumána z pohledu mediální vědy, politologie a sociologie.
    546
      
    $a Anglické resumé
    650
    07
    $7 par_us_entry*0001350 $a etika
    650
    07
    $7 par_us_entry*0003081 $a hromadné sdělovací prostředky
    650
    07
    $7 par_us_entry*0010705 $a soukromé médium
    650
    07
    $7 par_us_entry*0008261 $a právní věda
    650
    07
    $7 par_us_entry*0015512 $a Česká republika
  3. SYS160332
    LBL
      
    00000nas--2200000---450-
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20161124100308.8
    006
      
    sm-rp-------------
    007
      
    tu
    008
      
    140527s--------xr-mr------------------||
    022
      
    $a 1802-8241
    040
      
    $b cze
    041
      
    $a cze
    044
      
    $a xr $c CZ
    245
    00
    $a Paměť a dějiny : $b revue pro studium totalitních režimů
    264
    -1
    $a Praha : $b Ústav pro studium totalitních režimů, $c 2013
    773
    0-
    $7 nnas $w par_us_cat*116837 $t Paměť a dějiny
  4. SYS0180640
    LBL
      
    01532nam--2200409-i-450-
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20231012142321.0
    007
      
    tu
    008
      
    050203s2020----xr-a---f------000-0-eng--
    020
      
    $a 978-80-7278-803-3 $q (brožováno)
    040
      
    $a ABA011 $b cze $9 2 $e rda
    041
    1-
    $a eng $h cze
    084
      
    $a 0821
    245
    04
    $a The Czech Armed Forces development concept 2030
    250
      
    $a 1st edition
    264
    -1
    $a Prague : $b Ministry of Defence of the Czech Republic - MHI Prague, $c 2020
    300
      
    $a 52 stran : $b barevné ilustrace, 1 mapa ; $c 30 cm + $e tabulky (39 x 30 cm složeno na 20 x 30 cm)
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    500
      
    $a Název z obálky
    500
      
    $a Příloha všita na konci publikace
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy
    650
    07
    $7 par_us_entry*0006704 $a obranná politika
    650
    07
    $7 par_us_entry*0005439 $a armáda
    650
    07
    $7 par_us_entry*0008176 $a pozemní vojska
    650
    07
    $7 par_us_entry*0013195 $a vojenské letectvo
    650
    07
    $7 par_us_entry*0013206 $a vojska v zahraničí
    650
    07
    $7 par_us_entry*0007627 $a plán rozvoje
    650
    07
    $7 par_us_entry*0015512 $a Česká republika
    650
    07
    $7 par_us_entry*0012860 $a 1. polovina 21. století
  5.  

    SYS134199
    LBL
      
    01295nam--2200373---450-
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20100908125252.1
    007
      
    tu
    008
      
    041209s¦¦¦¦¦¦¦¦xr-----e------000-0-cze||
    020
      
    $a 978-80-86547-91-6 $q brož.
    040
      
    $a ABA011 $b cze $9 2
    041
    0-
    $a cze $a eng
    044
      
    $a xr $c CZ
    084
      
    $a 7611
    084
      
    $a 7621
    084
      
    $a 0811
    100
    1-
    $7 par_us_auth*0000777 $a Fajmon, Hynek, $d 1968- $4 aut
    245
    10
    $a Vznik EFTA : $b padesát let poté : sborník textů / $c Hynek Fajmon ... [et al.] ; Marek Loužek (ed.)
    250
      
    $a Vyd. 1.
    264
    -1
    $a Praha : $b Cep, Centrum pro ekonomiku a politiku, $c 2010
    300
      
    $a 163 s. ; $c 21 cm
    490
    1-
    $a Ekonomika, právo, politika $v č. 84/2010
    504
      
    $a Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy
    505
    0-
    $a Smlouva o založení Evropského sdružení volného obchodu=EFTA (Stockholm convention)
    650
    14
    $7 par_us_entry*0000790 $a Evropské sdružení volného obchodu
    650
    14
    $7 par_us_entry*0001512 $a evropská integrace
    700
    1-
    $7 par_us_auth*0001035 $a Loužek, Marek, $d 1975- $4 edt
    830
    -0
    $a Ekonomika, právo, politika $7 par_us_auth*0036205
  6. SYS0009361
    LBL
      
    ^^^^^ny--a2200289n--4500
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20180613175210.8
    008
      
    020524|j|anznnbabn-----------|-a|a------
    040
      
    $b cze
    066
      
    $a 01 $c 03
    150
      
    $a regionální pomoc $2 CZ $9 D
    450
      
    $a regional aid $2 EN $9 D
    450
      
    $a aide régionale $2 FR $9 D
    450
      
    $a regionale Beihilfe $2 DE $9 D
    450
      
    $a DOTACE ZNEVÝHODNĚNÝM REGIONŮM $2 CZ $9 N
    450
      
    $a PODPORA MÉNĚ ROZVINUTÝCH REGIONŮ $2 CZ $9 N
    450
      
    $a PODPORA REGIONÁLNÍHO ROZVOJE $2 CZ $9 N
    450
      
    $a PODPORA REGIONŮ $2 CZ $9 N
    450
      
    $a POMOC PROBLÉMOVÝM REGIONŮM $2 CZ $9 N
    450
      
    $a POMOC REGIONŮM $2 CZ $9 N
    450
      
    $a POMOC ZAOSTÁVAJÍCÍM OBLASTEM $2 CZ $9 N
    450
      
    $a PROGRAM ROZVOJE REGIONŮ $2 CZ $9 N
    450
      
    $a PŘÍSPĚVKY NA REGIONÁLNÍ ROZVOJ $2 CZ $9 N
    450
      
    $a VYROVNÁVÁNÍ ÚROVNĚ REGIONŮ $2 CZ $9 N
    450
      
    $a AID FOR REGIONAL DEVELOPMENT $2 EN $9 N
    450
      
    $a AID TO LESS-FAVOURED REGIONS $2 EN $9 N
    450
      
    $a AIDE AU DÉVELOPPEMENT RÉGIONAL $2 FR $9 N
    450
      
    $a AIDE AUX RÉGIONS DÉFAVORISÉES $2 FR $9 N
    450
      
    $a BEIHILFE ZUR REGIONALENTWICKLUNG $2 DE $9 N
    450
      
    $a HILFE FÜR BENACHTEILIGTE GEBIETE $2 DE $9 N
    550
      
    $7 par_us_entry*0003016 $a hospodářská podpora $z CZ $w g
    550
      
    $7 par_us_entry*0001233 $a Evropský fond pro regionální rozvoj $z CZ $w n
    550
      
    $7 par_us_entry*0009359 $a regionální politika $z CZ $w n
    550
      
    $7 par_us_entry*0014202 $a znevýhodněná oblast $z CZ $w n
    550
      
    $7 par_us_entry*0009365 $a regionální spolupráce $z CZ $w n
    550
      
    $7 par_us_entry*0009364 $a regionální rozvoj $z CZ $w n
    680
      
    $i MT 1606 hospodářská politika

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.